Οι μακελάρηδες των δαιμόνων επιστρέφουν.

To Toukiden: Age of Demons έχει κάθε δικαίωμα να καυχιέται για το γεγονός ότι έβαλε τα PS Vita μας να δουλέψουν υπερωρίες. Η δημιουργία της Omega Force, καθώς και μερικά ακόμη Action RPG (Soul Sacrifice, Ragnarok Odyssey, God Eater 2) κράτησαν ψηλά τη… σημαία του PS Vita στα δύσκολα προσφέροντάς μας απλόχερα εκατοντάδες ώρες φορητού gaming. H επιτυχία του Toukiden: Age of Demons έδωσε το έναυσμα στην ιαπωνική εταιρεία να μας παρουσιάσει το Toukiden: Kiwami, μια βελτιωμένη έκδοση του αρχικού παιχνιδιού, η οποία περιελάμβανε νέες αποστολές και εμβάθυνε στο story. Το Toukiden: Kiwami κυκλοφόρησε και στο PS4 (στην πορεία μεταφέρθηκε και στα PC) δίνοντας την ευκαιρία σε ακόμη περισσότερους παίκτες να μυηθούν στον γοητευτικό κόσμο του και να πολεμήσουν χιλιάδες Oni.

Τρία περίπου χρόνια μετά την κυκλοφορία του Toukiden: Age of Demons, η Omega Force μας προσκαλεί να επισκεφτούμε ξανά την Ιαπωνία και τον μυθικό κόσμο της, ο οποίος πλέον έχει ανοίξει τους ορίζοντες του. Το Toukiden 2 εγκαταλείπει την φόρμα των προκατόχων του, αλλά και της σειράς Monster Hunter από την οποία και εμπνεύστηκε, σε ότι αφορά το level design. Αυτή τη φορά το κυνήγι των δαιμόνων εκτυλίσσεται σε έναν open world κόσμο και παράλληλα έχετε νέο πανίσχυρο όπλο στην διάθεσή σας, το Demon Hand. Πάμε να δούμε λοιπόν αν με τις αλλαγές αυτές η Omega Force θα καταφέρει να δώσει μια χαρακτηριστική ταυτότητα στην δημιουργία της ή αν θα δούμε έναν ακόμη κλώνο του Monster Hunter.


Το ξύπνημα των δαιμόνων
Από το πρώτο κιόλας λεπτό οι developers κάνουν εμφανή την πρόθεσή τους να εμβαθύνουν ακόμη περισσότερο στο lore, γεφυρώνοντας τα όποια κενά υπήρχαν στην αφήγηση του Toukiden: The Age of Demons. Αυτή τη φορά λοιπόν η ιστορία ξεκινά από την αρχή και συγκεκριμένα από τα γεγονότα, ενός κατακλυσμιαίου γεγονότος γνωστού και ως Awakening. Για το γεγονός αυτό είχατε πληροφορηθεί στο πρώτο κεφάλαιο της σειράς, εντούτοις δεν είχατε την δυνατότητα να δείτε από πρώτο χέρι τι ακριβώς είχε συμβεί. Θυμίζουμε ότι τα γεγονότα του Toukiden: The Age of Demons εκτυλίσσονταν οχτώ χρόνια μετά το Awakening στο χωριό Utakata.

Κατά τη διάρκεια του Awakening, η οποία με βάση το lore έλαβε χώρα στη χρονική περίοδο Meiji της Ιαπωνίας, χιλιάδες δαίμονες (τα λεγόμενα Oni) εισβάλλουν στην πόλη Γιοκοχάμα σκορπώντας τον τρόμο στους κατοίκους της. Η μόνη ελπίδα της ανθρωπότητας είναι οι Slayers, μια μυστική οργάνωση, η οποία δρούσε στο παρασκήνιο πριν τα γεγονότα του Awakening. Από τη στιγμή της εισβολής και μετά όμως οι Slayers σταματούν να κρύβονται και αναλαμβάνουν δράση προσπαθώντας να υπερασπιστούν τις ακτές της Γιοκοχάμα. Ένας από αυτούς του Slayers, είστε και εσείς, εντούτοις η μοίρα σας επιφυλάσσει ένα περίεργο παιχνίδι. Μόλις εμφανίζεται λοιπόν ο αρχηγός των δαιμόνων χάνετε τις αισθήσεις σας και τηλεμεταφέρεστε μέσω ενός χάσματος στον χωροχρόνο.

Όταν ανοίγετε τα μάτια σας βρίσκεστε σε ένα τελείως διαφορετικό μέρος. Στο σημείο αυτό θα γνωρίσετε δύο βασικούς NPC, την Professor και τον Tokitsugu, ένα ρομπότ με ανθρωπινή ψυχή. Η Professor σας αναφέρει ότι η ανθρωπότητα βρίσκεστε στο χείλος της καταστροφής, καθώς ο κόσμος έχει κατακλυστεί από τα Oni. Οι μόνοι επιζώντες κρύβονται σε κάποια χωριά, όπως το Mahoroba στο οποίο και βρίσκεστε καταφύγιο. Να σημειώσουμε εδώ ότι ο ήρωάς σας πάσχει από αμνησία και δεν μπορεί να θυμηθεί με λεπτομέρειες την μάχη που έλαβε χώρα στη Γιοκοχάμα. Αυτό που είναι ακόμη πιο παράξενο είναι ότι μια αόρατη δύναμη προσπαθεί να σας τραβήξει πάλι πίσω στο χωροχρόνο. Ο μόνος τρόπος για να αντισταθείτε είναι να αναπτύξετε δεσμούς φιλίας με τους υπόλοιπους κατοίκους του χωριού και να “αποδείξετε” ότι ανήκετε σε αυτή τη διάσταση και δεν είστε απλά μια “ανωμαλία” του χωροχρόνου.

Σε ότι αφορά το σεναριακό κομμάτι το Toukiden 2 καταφέρνει με χαρακτηριστική άνεση να κερδίσει τις εντυπώσεις και να μας χαρίσει μια αξιομνημόνευτη ιστορία. Οι σεναριογράφοι ακολουθούν μια ανάλογη προσέγγιση με αυτή που είχαμε δει στο Nioh, δηλαδή έχουμε ένα ρεαλιστικό setting (η Ιαπωνία της ιστορικής περιόδου Meiji), το οποίο διανθίζεται με την πλούσια μυθολογία της χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου. Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι πέρα από τους Slayers, συναντάμε δύο ακόμη παρατάξεις τους Guards και τους Samurai. Οι Guards ονομάζονται και Insiders, καθώς είναι αυτόχθονες κάτοικοι των χωριών που αντιστέκονται στα Oni, αντίθετα οι Samurai (αποκαλούνται και ως Outsiders) αναζήτησαν καταφύγιο σε αυτά μετά τα γεγονότα του Awakening. Τα δύο αυτά factions βρίσκονται σε αντιπαράθεση και η ιστορία εκτυλίσσεται δυναμικά ανάλογα με τις σχέσεις που αναπτύσσετε με τους αρχηγούς των παρατάξεων.


Ο απόλυτος μακελάρης

Το πρώτο σας βήμα στη νέα δουλειά της Omega Force είναι να δημιουργήσετε τον χαρακτήρα σας ή για να είμαστε πιο ακριβείς τον Slayer σας. Όπως είχαμε δει στο Toukiden: Age of Demons, έτσι και εδώ, δεν υπάρχουν συγκεκριμένα classes και οι επιλογές σας περιορίζονται καθαρά σε στιλιστικό επίπεδο. Σε αυτό το κομμάτι πάντως υπάρχουν πολύ περισσότερες επιλογές απ’ ότι είχαμε δει στο παρελθόν με δεκάδες διαφορετικές κομμώσεις. Επιπροσθέτως, μπορείτε να “αλλοιώσετε” τα χαρακτηριστικά του προσώπου σας προσθέτοντας ρυτίδες και άλλα χαρακτηριστικά σημάδια, όπως ουλές.

Αφού δημιουργήσετε τον μακελάρη σας, καλείστε να επιλέξετε το αρχικό σας όπλο. Η επιλογή αυτή δεν έχει πολύ μεγάλη σημασία, αφού μόλις ολοκληρώσετε τον πρόλογο (η μάχη της Γιοκοχάμα). Σε σχέση με το Toukiden: Kiwami έχουν προστεθεί δύο επιπλέον κατηγορίες όπλων, το sword and shield και το chain whip. Πέρα από αυτά μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε katana, tetsubo, kusari gama, bow, matchlock rifle, spear, gauntlets ή double knives. Σε κάθε κατηγορία όπλου συναντάμε ξεχωριστά animations επίθεσης, οπότε απαιτείται πειραματισμός για να δείτε ποια σας ταιριάζει περισσότερο. Να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει κάποιος περιορισμός στα όπλα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε, εντούτοις η διαδικασία αυτή μπορεί να γίνει μόνο όσο βρίσκεστε στο χωριό Mahoroba και όχι κατά την διάρκεια της μάχης.

Να προσθέσουμε ότι υπάρχει η δυνατότητα να αγοράσετε νέα όπλα και πανοπλίες ή να αναβαθμίσετε αυτά που έχετε ήδη στην κατοχή στον σχετικό vendor. Για τις διαδικασίες αυτές θα χρειαστεί να ξοδέψετε το κατάλληλο αντίτιμο είτε σε haku (το in-game νόμισμα), είτε σε materials. Τα τελευταία τα αποκτάτε μέσα από τις μάχες, “εξαγνίζοντας” τα πτώματα των δαιμόνων, από τα quests που ολοκληρώνετε ή από την εξερεύνηση του περιβάλλοντος. Για να βρείτε πάντως τα πιο σπάνια materials και να αγοράσετε τα δυνατότερα όπλα θα χρειαστεί να κάνετε πολύωρο grinding, ιδίως αν είστε αποφασισμένοι να ασχοληθείτε με το πλούσιο end game content του Toukiden 2.

Ένας ακόμη μηχανισμός που επιστρέφει αυτούσιος από τα προηγούμενα κεφάλαια της σειράς είναι τα Mitama. Τα τελευταία αποτελούν τις ψυχές διαφόρων μυθικών μαχητών, οι οποίες έχουν παγιδευτεί στα σώματα των Oni. Τα Mitama αυξάνουν τα διάφορα attributes σας (attack, defense κτλ.) ανάλογα με την κατηγορία τους και παράλληλα σας δίνουν πρόσβαση σε μια σειρά από spells. Για να χρησιμοποιήσετε ένα Mitama θα πρέπει πρώτα να το κάνετε equip στα σχετικά slots των όπλων σας και ανάλογα με τις επιδόσεις σας στην μάχη, τα Mitamas κερδίζουν exp και κατ’ επέκταση ανεβαίνουν level (μπορείτε επίσης να ξοδέψετε haku για να κάνετε level-up στους vendors).

Το σύστημα μάχης και το μοντέλο χειρισμού ακολουθούν κι αυτά με τη σειρά τους τα πρότυπα των προηγουμένων Τοukiden. Θυμίζουμε ότι υπάρχουν δύο βασικά είδη επιθέσεων (Quick και Heavy) οι οποίες αντιστοιχούν στα κουμπιά «τετράγωνο» και “τρίγωνο” αντίστοιχα. Στα υπόλοιπα face buttons του DualShock 4 αντιστοιχεί μία κίνηση αποφυγής (dodge) και μία special attack, η οποία είναι ανάλογη του όπλου που χρησιμοποιείτε. To Α.Ι., ιδίως αυτό των συμμάχων σας, θα σας αφήσει άφωνους, καθώς σπεύδουν να σας θεραπεύσουν αν πληγωθείτε, κάνουν άμεσα Purify τα κατεστραμμένα κομμάτια από τα σώματα των Oni, χτυπούν με χαρακτηριστική ακρίβεια τα τρωτά σημεία των bosses κ.ο.κ. Ενώ ταξιδεύετε μάλιστα στον κόσμο θα διαπιστώσετε ότι καθαρίζουν τα mobs με τεράστια ταχύτητα, κάνουν δηλαδή όλοι την βρωμοδουλειά χωρίς να τους δώσετε κάποια εντολή. Να σημειωθεί ότι υπάρχει ακόμη και η δυνατότητα να δώσετε εντολές στους συμμάχους σας, εντούτοις δε νιώσαμε την ανάγκη να μπούμε σε αυτή την διαδικασία, καθώς η άψογη τεχνητή νοημοσύνη τους μας έδωσε την εντύπωση ότι διάβαζαν την σκέψη μας!

”The Demons who slay demons.”


Η δαιμονική γροθιά

Μια αρκετά σημαντική προσθήκη στο Toukiden 2 είναι το λεγόμενο Demon Hand, ένα ability στο οποίο αποκτάτε πρόσβαση πολύ νωρίς στην περιπέτειά σας. Μέσω του Demon Hand μπορείτε να δώσετε υλική υπόσταση στις σκέψεις σας και να τις μετατρέψετε σε ένα ημιδιαφανές γιγάντιο χέρι. Με το χέρι αυτό μπορείτε να γαντζωθείτε πάνω σε δέντρα για να πηδήξετε ψηλότερα ή ακόμη και στα σώματα των αντιπάλων σας. Κατόπιν αυτού, σας δίνεται η δυνατότητα να κινηθείτε με ακόμη μεγαλύτερη ταχύτητα στο περιβάλλον ή να πλησιάσετε πολύ πιο γρήγορα τους εχθρούς σας.

Επιπροσθέτως, το Demon Hand σας δίνει την δυνατότητα να καταστρέψετε όποιο σημείο του σώματος ενός Oni επιθυμείτε. Θυμίζουμε ότι τα Oni που απαρτίζουν ουσιαστικά τα bosses του Toukiden 2 έχουν διάφορα τρωτά σημεία, τα οποία αποκαλύπτονται μέσω του μηχανισμού Eye of Truth (πατώντας τον δεξιό αναλογικό μοχλό). Για να σκοτώσετε τα Oni θα πρέπει πρωτίστως να χτυπήσετε στα τρωτά σημεία τους και να τα καταστρέψετε. Η αλήθεια είναι ότι κάποιες φορές είναι δύσκολο να χτυπήσετε με ακρίβεια σε αυτά τα σημεία, εκτός κι αν χρησιμοποιείτε κάποιο ranged όπλο. Μέσω του Demon Hand όμως έχετε πλέον τη δυνατότητα να καταστρέψετε με μεγαλύτερη άνεση τα τρωτά μέρη του σώματος ενός Oni.

Στην πορεία θα διαπιστώσετε ότι μπορείτε να κάνετε equip και διάφορα Mitama στο Demon Hand, αποκτώντας πρόσβαση σε διάφορα χρήσιμα passive abilities, τα οποία πάντως έχουν και το ανάλογο cooldown. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Evade που σας επιτρέπει να αποφύγετε αυτόματα την πρώτη επίθεση που θα δεχθεί ο χαρακτήρας σας. Με βάση τα παραπάνω η προσθήκη του Demon Hand κρίνεται ως εξαιρετικά εύστοχη, καθώς έχει άμεσο αντίκτυπο στο gameplay και ιδίως σε ότι αφορά το σύστημα μάχης. Οφείλουμε πάντως να διατυπώσουμε κάποιες ενστάσεις σχετικά με τα tutorials που αφορούν την χρήση του Demon Hand, καθώς δεν ήταν όσο επεξηγηματικά επιθυμούσαμε.


Τέλος στις στενές Monster Hunter αρένες
Τον τελευταίο καιρό όλο και περισσότερες εταιρείες επιλέγουν να στήσουν τις δημιουργίες τους σ’ έναν open world κόσμο, πάρτε για παράδειγμα τα The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Ghost Recon Wildlands και το νέο κεφάλαιο της σειράς Atelier. Η μετάβαση αυτή στο Toukiden 2 κρίνεται θετική, καθώς παύει πια να υπάρχει η λογική των 7-8 περιοχών σε κάθε level, αλλά αντίθετα ξεδιπλώνεται μπροστά σας ένας τεράστιος κόσμος, στον οποίο μπορείτε να μετακινηθείτε χωρίς περιορισμούς. Ο open world κόσμος του Toukiden 2 διαθέτει δεκάδες προαιρετικά quests και κατοικείται από χιλιάδες εχθρούς (απλά mobs και Oni).

Αξίζει να σημειώσουμε ότι κάποιες περιοχές είναι “μολυσμένες” από το miasma των Oni και έχετε περιορισμένο χρόνο στη διάθεσή σας για να της εξερευνήσετε. Η λογική που ισχύει εδώ είναι ότι θα πρέπει να βρείτε άμεσα το boss που μολύνει την περιοχή για να το σκοτώσετε, ξεκλειδώνοντας παράλληλα τα σχετικά checkpoints. Να προσθέσουμε ότι μπορείτε να κάνετε fast travel μέσω των checkpoints αυτών και να μετακινηθείτε εύκολα και ακίνδυνα από περιοχή σε περιοχή. Αν αποφασίσετε πάντως να εξερευνήσετε διεξοδικά τον κόσμο του Toukiden 2 θα βρείτε σπάνια όπλα και Mitama, διάφορα collectables, περαιτέρω πληροφορίες σχετικά με το lore κτλ. Η όλη διαδικασία μάλιστα μπορεί να γίνει και με 1-3 συμπαίκτες στο PSN, αφού υποστηρίζεται co-op (στο PS Vita έχουμε και offline co-op μέσω ad-hoc).

Για να ολοκληρώσετε τα επτά βασικά κεφάλαια της ιστορίας θα χρειαστείτε γύρω στις 25 ώρες, εντούτοις υπάρχει πλούσιο end game περιεχόμενο ικανό να σας κρατήσει συντροφιά για τουλάχιστον 100 ακόμη ώρες. Εδώ πάντως θα πρέπει να τονίσουμε ότι το Toukiden 2 δεν είναι για όλους τους παίκτες, απαιτείται πάρα πολύ grinding και μεγάλη υπομονή, αφού κάποια boss fights μπορεί να διαρκέσουν ακόμη και 15-20 λεπτά. Το δε gameplay από κάποιο σημείο και μετά καταντά τραγικά επαναλαμβανόμενο. Με δεδομένο μάλιστα ότι δεν έχουν αλλάξει και πάρα πολλά πράγματα, όσοι έχετε αφιερώσει μερικές εκατοντάδες ώρες στα προηγούμενα Toukiden δύσκολα θα βρείτε το κουράγιο να σφάζετε ξανά και ξανά τα ίδια ακριβώς mobs για να κάνετε farming.

Δεδομένα PS Vita
Μέχρι ενός σημείου μπορούμε να κατανοήσουμε ότι από την στιγμή που η σειρά αναδείχθηκε μέσα από το PS Vita, οι developers θέλουν να συνεχίσουν τη στήριξη τους στην φορητή κονσόλα της Sony. Κατόπιν αυτού, από την πρώτη κιόλας οπτική επαφή με το Toukiden 2 θα διαπιστώσετε ότι ως βασικό format ανάπτυξης ήταν το PS Vita. Οι εκδόσεις για PC και PS4 αποτελούν ports από το PS Vita και το χειρότερο είναι ότι δεν έγινε κανένα απολύτως optimization, πέρα από το γεγονός ότι το Toukiden 2 τρέχει σε native HD ανάλυση. Λόγου χάρη το frame rate θα μπορούσε κάλλιστα να είχε αυξηθεί στα 60fps.

Με βάση τα παραπάνω τα όποια θετικά στοιχεία εντοπίζονται στο σχεδιασμό των χαρακτήρων και των εχθρών, τα οποία για μια ακόμη φορά αποτελούν έργο του ανερχόμενου Ιάπωνα εικονογράφου Hidari. Τα lighting effects είναι απογοητευτικά και η όποια προσπάθεια των developers να μας παρουσιάσουν μια δυναμική εναλλαγή ημέρας/νύχτας πάει στράφι. Αρνητικές εντυπώσεις αφήνουν επίσης τα animations, αφού δεν παρουσιάζουν καμία απολύτως ποικιλία, αλλά και τα χοντροκομμένα textures του περιβάλλοντος.

Η κατάσταση που επικρατεί στο ηχητικό κομμάτι είναι εμφανώς καλύτερη, αφού συναντάμε εξαιρετικά voice overs στην ιαπωνική γλώσσα, αλλά και ένα συμπαθητικό soundtrack που διακρίνεται για την ποικιλία των μουσικών θεμάτων του. Η αλήθεια πάντως είναι ότι δεν υπήρξε κάποιο συγκεκριμένο κομμάτι που να μας προκάλεσε εντύπωση ή να χαράχτηκε στη μνήμη μας.

Ένα μικρό βήμα μπροστά
Η Omega Force προχώρησε σε μερικές αλλαγές (open world κόσμος, προσθήκη του Demon Hand) με θετικό πρόσημο εξελίσσοντας το gameplay της σειράς. Για να είμαστε ειλικρινείς οι αλλαγές αυτές δεν αρκούν για να μας κάνουν να αφιερώσουμε άλλες 100 ώρες κάνοντας grinding στο end game του Toukiden 2, αλλά τουλάχιστον περάσαμε ευχάριστα όσο διήρκεσε το βασικό campaign. Στο κομμάτι αυτό συνετέλεσε και το ενδιαφέρον σενάριο, αφού για πρώτη φορά νιώσαμε ότι έχουμε μια πλήρη εικόνα του lore της σειράς. Τα μεγαλύτερα παράπονά μας εστιάζονται στον οπτικό τομέα, όπου και είναι φανερό ότι μιλάμε για δεδομένα PS Vita. Εάν μπορείτε να παραβλέψετε τα μετριοπαθή γραφικά και ψάχνετε για ένα αρκετά αξιόλογο Action RPG, τότε η νέα πρόταση της Omega Force είναι πολύ πιθανόν να σας κερδίσει.

Θετικά:
– Ενδιαφέρον σενάριο που σας κρατά σε αγωνία μέχρι το τέλος
– Υψηλότατο συμμαχικό A.I.
– Η μετάβαση στον open world κόσμο και η προσθήκη του Demon Hand
– Επικά boss fights
– Πλήθος όπλων και Mitama
– Πλούσιο end game περιεχόμενο
– Πειστικό voice acting

Αρνητικά:
– Τρέχει στα 30 fps
– Μετριότατος οπτικός τομέας
– Απαιτεί πολύ grinding για τη συλλογή των resources
– Σε κάποιους παίκτες θα φανεί τραγικά επαναλαμβανόμενο

Βαθμολογία
Γραφικά: 6
Ήχος: 7.5
Gameplay: 7
Αντοχή: 7.5
Γενικά: 7

Θα ικανοποιήσει τους λάτρεις της σειράς, αλλά δύσκολα θα προσελκύσει νέους παίκτες, εξαιτίας του μετριοπαθούς οπτικού τομέα του.

Παντελής Δασκαλέλος 

Περισσότερα Εδω